حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه و راه های موفقیت در نمایشگاه

چطور در نمایشگاه حضور موفق و حرفه ای داشته باشیم

بایدها و نبایدهای حضور در نمایشگاه و اینکه چطور در نمایشگاه حضور موفق و حرفه ای داشته باشیم ؟ ببینید یک سری باید ها و نباید ها برای حضور در نمایشگاه وجود دارد که باعث حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه میشوند ، این موارد رو برای شما جمع آوری کردم و در موردش با هم صحبت میکنیم.
مقدمه چینی رو کوتاه میکنم و بریم سراغ این 8 مورد و ببینیم این موارد چه چیز هایی هستند که باعث حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه میشوند.

 

 

اولین موردی که میخوام باهاتون در موردش صحبت کنم ، انتخاب نمایشگاه مناسب و مرتبط با حوزه ی کاری خودتونه

ببینید عزیزان این انتخاب نمایشگاه و عنوان نمایشگاه به نظر من از تمام مواردی که میخوام بهتون بگم مهم تره و اگر شما نمایشگاه مرتبط با حوزه کاری خودتون رو انتخاب نکنید و توی نمایشگاه غیر مرتبط شرکت بکنید به جرات میتونم بگم که تمام تلاش ، انرژی ، هزینه و وقتتون رو که صرف نمایشگاه کردید از بین رفته است و هیچ چیزی عایدتون نمیشه شما باید دقت بکنید در انتخاب عنوان نمایشگاهی که میخواید داخلش شرکت کنید .
خب چطور نمایشگاه مناسب رو انتخاب کنیم ؟
ببینید دوستان توی سایت نمایشگاه های مختلف ، مثل نمایشگاه بین المللی تهران همیشه یک لیستی هست و همیشه یک تقویمی از نمایشگاه های برگزاری هست محبت کنید این لیست رو دانلود کنید و تمام لیست و عناوین نمایشگاه رو ملاحظه کنید و حتی توی سایت برگزارکننده ها برید و در مورد نمایشگاهشون یکسری توضیحات وجود داره ، اونها رو بخونید ، مطالعه بکنید تا اون نمایشگاه ، مخاطب اون نمایشگاه و زمان برگزاری نمایشگاه و تمام عوامل دستتون بیاد و متوجه بشید که چه نمایشگاهی رو باید شرکت بکنید.
بعد از این که نمایشگاهتون رو انتخاب کردید ، هر تعدادی که بود ، بیاید این چند نمایشگاه منتخب رو آنالیز کنید و بررسی کنید ببینید کدوم از همه مهم تره و پر مخاطب تر هست؟ اون رو انتخاب بکنید و برای اون برنامه ریزی بکنید و حتما توی اون نمایشگاه شرکت بکنید.این مورد یکی از عوامل حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه هست.

نمایشگاه موفق و پربازده

نمایشگاه موفق و پربازده

مورد دوم ثبت نام به موقع در نمایشگاه:

خب بعد از این که ما عنوان نمایشگاه رو انتخاب کردیم ، زمان میرسه به ثبت نام توی نمایشگاه ، وارد سایت برگزار کننده نمایشگاه میشید و یکسری مدارک و یکسری اطلاعاتی ازتون میخواد و یکسری هزینه هایی که باید به حساب برگزار کننده واریز بکنید ، این مراحل رو که انجام بدید ثبت نامتون در نمایشگاه انجام میشه.
ببینید دوستان این رو میخوام بهتون بگم ، زمانی که شما ثبت نام رو به موقع انجام میدید ، یکسری اتفاقات خوبی براتون میوفته ، یکی از اون اتفاقات اینه که توی سالن مدنظر و متراژ مدنظر میتونید رزرو غرفه تون رو انجام بدید ، اما هر چه قدر بگذاریم به انتهای زمان نمایشگاه برسه و ثبت نام رو بخواهیم انجام بدیم ، این امکان برای ما کمتر و کمتر میشه ، شاید شما 100 متر غرفه بخواید اما شاید در انتهای زمان ، متراژمدنظر رو نتونید رزرو کنید و متراژکمتری مثلا 50 متر به شما بدهند یا شاید در اون سالنی که مدنظرتون هستش نتونید شرکت بکنید . پس این مورد رو در نظر داشته باشید و به موقع ثبت نام رو انجام بدید و پشت گوش نندازید. یکی دیگه از عوامل حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه رو با هم مرور کردیم.

حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه

حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه و بایدها و نبایدهای حضور در نمایشگاه

مورد سوم انتخاب پیمانکار یا پیمانکار های مناسب برای غرفه هست:

خب ببینید زمانی که در یک نمایشگاه شرکت میکنید برای ساخت غرفه تون و موارد دیگه نیاز پیدا میکنید به پیمانکار هایی که دارند خدمات مختلفی رو ارائه میدهند مثل غرفه سازی ، تامین تجهیزات ، تامین نیروی انسانی و حتی کافی شاپ و کترینگ و تبلیغات غرفه ، ببینید دوستان نوی انتخاب پیمانکار ها خیلی دقت کنید ، به جرات میتونم بگم این مورد هم یکی دیگه از مواردیه که به شدت تاثیر گذار هست توی بحث حضور موفق شما در نمایشگاه ، زمانی که یک یا چند تا از این پیمانکار ها کارش رو به درستی انجام نده ، نمایشگاه و غرفه شما با مشکل مواجه میشه.
حالا چطور یک پیمانکار خوب انتخاب کنم؟
ببینید چند تا راه وجود داره ، همونطور که خودتون در جریانش هستید میتونید با سرچ توی گوگل و دیگر شبکه ها با مشاهده رزومه ها و نمونه کار ها به این برسید که آیا اون پیمانکار کارشو بلده ؟ کار حرفه ای تا حالا انجام داده ؟ قیمت هاش چطوره ؟ شما میتونید بعد از این که از پیمانکارهاتون یک لیستی تهیه کردید باید با اون ها مذاکره داشته باید و تماس تلفنی برقرار کنید ، آپشن ها و خدماتی که بهتون میدن رو تحلیل و پردازش بکنید و ببینید کدوم سنگین تره و کدوم سبک تره و انتخاب کدوم پیمانکار به نفع شماست.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

چطور در نمایشگاه حضور موفقو حرفه ای داشته باشیم

چطور در نمایشگاه حضور موفقو حرفه ای داشته باشیم و بایدها و نبایدهای حضور در نمایشگاه

مورد چهارم انتخاب طرح مناسب:

بعد از این که شما با غرفه ساز های مختلف وارد مذاکره میشید هر کدوم از این غرفه ساز ها اگر غرفه ساز های حرفه ای باشند در اسرع وقت مثلا در بازه ی سه روزه برای شما طرح های 3 بعدی از غرفه رو ارسال میکنند که در مطلب قبلی در این مورد کامل صحبت شده. بعد از ارسال طرح از طرف پیمانکار ها وقت به این میرسه که تمام طرح ها رو کنار هم بگذارید و تحلیل و مشاهده کنید و ببینید که کدوم طرح ، کار شما رو راه میندازه ، کدوم طرح نزدیک به نیاز و حوزه کاری شماست و در کدوم طرح احساس راحتی بیشتری میکنید. تمام این ها رو بسنجید و اون قیمت و کیفیت متریالی که غرفه ساز داره براتون استفاده میکنه فراموش نشه و حتما در موردش صحبت کنید و جزییات ساخت غرفه رو بگیرید ازشون که غرفه با چه متریالی ساخته میشه و در چه بازه زمانی ساخته میشه و  چقدر زمان میبره وحتی کار رو چه ساعتی بهتون تحویل میدن.
چون ببینید یکسری از شرکت ها علاوه بر خدمات ، محصول هم به همراهشون دارند ، این بحث محصول و چیدمان داخل غرفه یک کار زمانبری هست ، این رو حتما با غرفه سازتون هماهنگی هاش رو انجام بدید ، اینطور نشه که غرفه رو آخر وقت تحویل شما بده و شما زمان مناسبی برای چیدمان صحیح محصولات داخل غرفه تون نداشته باشید.
مورد چیدمان محصولات رو اصلا مورد کوچکی نشمارید و اون رو به روز سوم غرفه سازی یا روز اول برگزاری نمایشگاه موکول نکنید ، چون احتمال مفقود شدن ، آسیب دیدن و یا کثیف شدن محصولات در روز سوم غرفه سازی به شدت بالاست و همینطور اگر این کار رو به روز اول برگزاری موکول کنید درواقع دارید زمانتون رو از دست میدید.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

مورد پنجم انتخاب بهترین محصول از بین بهترین محصولات و چیدمان مناسب

زمانی که در مجموعه شما تعداد بالایی به طور مثل چند صد محصول وجود دارد ، شما این امکان رو ندارید که تمام محصولات رو داخل نمایشگاه به همراه خودتون بیارید و داخل غرفه چیدمان کنید ، پس منطقیه بهترین و به روز ترین محصولات خودتون رو به همراه بیارید و دیگر محصولاتتون رو به صورت تصویری در لایت باکس ها یا کاتالوگ ها و یا قبل از برگزاری نمایشگاه با مجموعه هایی که کار تبلیغات انجام میدهند تماس بگیرید و ازشون بخواهید از مجموعه شما چند تیزر حرفه ای تصویر برداری کنند و شما اون تیزر ها رو در نمایشگاه روی تی وی یا ویدئو وال یا ال سی دی نمایش بدید.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

چطور در نمایشگاه حضور موفقو حرفه ای داشته باشیم

چطور در نمایشگاه حضور موفقو حرفه ای داشته باشیم و بایدها و نبایدهای حضور در نمایشگاه

مورد ششم حضور به موقع در نمایشگاه و غرفه

من بارها و بارها این مورد رو در افراد مختلف دیدم که با تاخیر وارد غرفه میشن به طور مثال اگر زمان شروع نمایشگاه راس ساعت 9 صبح هست با تاخیر زیادی وارد غرفه میشن و تازه شروع به کار میکنن . این کار اصلا پیشنهاد نمیشه و توصیه میکنم که حتما اول وقت در غرفه حاضر بشید و زمان رو ارزشمند بدونید چون مدت برگزاری یک نمایشگاه تنها 4 روز هست و زمان خیلی زیادی نداریم و باید از تمام زمان برگزاری نمایشگاه به نحو احسن استفاده کنیم و از هر راهی که میتونید استفاده کنید تا بازدیدکننده های جدید جذب کنید و اونا رو به مشتری های خودتون تبدیل کنید(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

مورد هفتم ارائه برنامه روزانه و تشویق و انرژی دادن به تیم:

زمانی که شما و تمام تیم شما در اول وقت در غرفه حاضر میشن شما زمان دارید تا تیمتون رو کنار هم جمع بکنید و بهشون برنامه روزانه و راهبردی ارائه بدید. اصلا تفاوتی هم نداره ! میخواد تیمتون کوچک باشه یا تیم بزرگ ! همه رو در کنار هم جمع بکنید و در مورد مسائل مهم کاری و اتفاقات روز گذشته و نکات مثبت و منفی صحبت کنید و برای هر فرد برنامه ای اختصاصی با حوزه فعالیت خودش ارائه بدید .
اگر فردی در زمان نمایشگاه عملکرد ضعیفی داشت ، اون مورد رو فقط یکبار به طور جدی به شخص مربوطه متذکر شوید و مساله را حل کنید ، اما اینطور نباشد که هر روز و هر لحظه در مورد اون عملکرد منفی بخواد صحبت بشه ، این کار باعث تلخ شدن لحظات نمایشگاه برای دو طرف میشه و دوست دارید هرچه زودتر زمان نمایشگاه تمام شود و از اون فضا خارج شوید ، این اتفاق یعنی از بین رفتن اهداف و برنامه های شما برای نمایشگاه.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

مورد هشتم استفاده از هر ابزاری برای برند سازی سازمانتون

شما میتوانید از کتیبه غرفه ، لایت باکس ها ، بنر ها و موارد دیگر استفاده کنید تا لیوان یکبار مصرف ، دستمال کاغذی و …
میتوید قبل از نمایشگاه در تایمی مناسب این موارد رو به چاپخونه بدهید و مجهز با تجهیزات برند شده به نمایشگاه بیایید.
تمام فضای غرفه شما متعلق به سازمان شماست پس از این فضا حداکثر استفاده رو داشته باشید چون برای غرفه تون هزینه پرداخت کرده اید و قدر این هزینه رو بدونید.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه)

مورد نهم ایجاد کمپین های فروش

به طور مثال شما میتونید از ایجاد تخفیف برای بازدید کننده ها استفاده کنید و اونها رو تشویق به خرید و عقد قرارداد یا پیش خرید در نمایشگاه کنید ، البته موارد بسیاری وجود داره ، شما میتونید با مطلعه و سرچ در این مورد یک کمپین مناسب در زمان نمایشگاهتون ایجاد بکنید و به سمت مسیر و هدف مدنظر پیش بروید.(حضور موفق و حرفه ای در نمایشگاه و راهنمای حضور در نمایشگاه)

دیدگاه‌ها 0

*
*