غرفه سازی ارزان در نمایشگاه

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه

در ای مقاله قصد داریم به غرفه سازی ارزان در نمایشگاه بپردازیم ،حذف هزینه های اضافی غرفه سازی

 

در این روزها که ویروس کرونا گریبانگیر خیلی از مدیران و کسب و کارها شده است ، نمایشگاه بین الملی و صنعت نمایشگاه هم از این بحران در امان نبوده و در این مدت خسارات بسیار زیادی به این صنعت وارد شده است . اما هنوز شرکت ها مجموعه هایی هستند که در حال مبارزه با شرایطند و این مسیر سخت آنها را به نفس نفس انداخته و شاید نمایشگاه را به چشم یک فرصت برای استراحت و نفس تازه کردن می‌بینند اما در مقابل هستند کسانی که به طور قطع با شرکت در نمایشگاه در این شرایط مخالفند. حقیقتا که این روزها شرکت در نمایشگاه مانند راه رفتن روی لبه ی برندهٔ تیغی تیز است . باید با برنامه ریزی دقیق ، ارزیابی و تحلیل تخصصی رقبا این امر انجام بشه.

همین که در این شرایط بتوانیم روی پا بمانیم و خدمت یا محصولات را در دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار دهیم البته با رعایت کیفیت ، کافیست . مشتری و شرکت کنندگان هم مثل همه مردم در این جامعه زندگی میکنند و از وضع اقتصادی و چالش های پیش امده مطلع هستند . بنابراین نیازی نیست طبق متراژ سال قبل ، غرفه امسال را هم رزرو کنید . همین حضور در نمایشگاه حتی با ۵۰ یا ۸۰ متر غرفه کفایت میکند ، باعث می‌شود از گردونه رقابت عقب نمانید و برای بار دیگر خدمت یا محصولات را در نمایشگاه به نمایش بگذارید.
بنابراین نیاز به رزرو ۲۰۰ متر غرفه طبق سنوات قبل نیست ، کمی لازم است واقع بین باشید. کافیست فقط در نمایشگاه شرکت کنید تا از پتانسیل ها و آورده های شرکت در نمایشگاه بهرهمند شوید.

 

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه غرفه سازی ارزان و اقتصادی حذف هزینه های اضافی غرفه سازی

 

کف سازی غرفه نمایشگاهی:

سال هاست این مقوله که هزینه نصب موکت در نمایشگاه کمتر از پارکت است به شکلی کاملا غلط و اشتباه در اذهان جا افتاده است. در اینجا لازم است توضیحی در این باب قرار گیرد بلکه این مقوله غلط از بین برود .

به چه علت میگوییم هزینه نصب موکت و پارکت برابر است ؟

زیرا پارکت مورد استفاده در نمایشگاه به صورت اجاره ای در غرفه نصب میشود و یک غرفه دار به طور کامل هزینه کف سازی با پارکت را پرداخت نمی‌کند ، بلکه انرا اجاره کرده است . اما تاکنون هوز مجموعه ای در زمینه اجاره موکت های نمایشگاهی شروع به فعالیت نکرده است ، بنابر این کف سازی با موکت شامل هزینه کامل خرید موکت برای کارفرما میشود . بنایراین با دانستن این دو عامل متوجه می‌شویم که هزینه کف سازی با پارکت یا کف سازی با موکت تفاوت چندانی با هم ندارند . پس بهتر است از پارکت که جلوه و ظاهری شیک تر نسبت به موکت دارد استفاده نمایید.

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه غرفه سازی ارزان و اقتصادی عدم تخریب تمام المان های غرفه

عدم تخریب تمام المان های غرفه:

پیشنهاد میشود در این موارد که شرایط سخت میشود و باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم ، مورد دوم یعنی بدتر را انتخاب نکنیم . لازم نیست در این شرایط شرکت کردن در نمایشگاه را فدای عواملی چون پرداخت هزینه برای غرفه ای بزرگ ، پرداخت هزینه برای دکوراسیونی لوکس و… نمایید . شما میتوانید حتی المان هایی که هر سال در غرفه شما تکرار می‌شوند را انبار نمایید و در نمایشگاه ها از آن المان ها بهره ببرید.
المان هایی مانند : میز کانتر ، بنرها ، و دیوارهای سالم غرفه
به کرات دیده شده بدنه ی سالم غرفه که در بر گیرنده ی یک سوم از کل هزینه غرفه سازی است زیر تیغه ی لیفتراک تخریب شده اند ، با انبار و نگهداری این موارد میتوانید حداقل ۳ الی ۵ سال هزینه های غرفه سازی را کاهش دهید و غرفه سازی ارزان در نمایشگاه را تجربه نمایید.

سبک ماکسیما یا تتریس در غرفه سازی

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه غرفه سازی ارزان و اقتصادی سبک ماکسیما یا تتریس در غرفه سازی

بکارگیری سبک ماکسیما یا تتریس در غرفه سازی :

انتخاب سبک نیز در هزینه های غرفه سازی به شدت تاثیر گذار می‌باشد . زمانی که میخواهیم غرفه سازی ارزان در نمایشگاه انجام دهیم بهتر است سراغ سبک های دیگری از غرفه سازی مانند غرفه سازی تتریس یا غرفه سازی ماکسیما برویم که این سبک غرفه سازی ها بنابه سبک بودن و کم هزینه بودن نسبت به سبک غرفه سازی رایج نئوپانی ، قیمت تمام شده ی ارزان تر و اقتصادی تری برایتان خواهد داشت . بنابر این دنبال سبک های دیگر غرفه سازی مانند ماکسیما و تتریس بروید.

 

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه

غرفه سازی ارزان در نمایشگاه غرفه سازی ارزان و اقتصادی حذف هزینه های اضافی غرفه سازی

حذف کردن خرج های اضافه :

مواردی که در این تیتر میخوانید به جرات از مهمترین موارد مشاهده شده در نمایشگاه ها میباشد که عدم توجه به موارد پیش رو هزینه های گزافی را برایتان در پی خواهد داشت . شرکت در نمایشگاه و نمایش محصول خود نوعی تبلیغ میباشد پس نیاز نیست در زمان های بحران اقتصادی برای تبلیغات جانبی مانند : بالن های نمایشگاهی ، تبلیغات بنری و اسپیسی در سطح نمایشگاه و یا ماشین های برقی و… اقدام و هزینه ای بپردازید در این باب تنها رادیو نمایشگاه کفایت میکند که در جای خود تبلیغ موثری هست .

کاهش میزهای کانتر در صورت امکان ، اگر بخواهم این مورد را شفاف توضیح دهیم به همین یک عبارت بسنده میکنم ، میز کانتر یعنی هزینه بیشتر ! در نظر داشته باشید یک مجوعه دور غرفه خود 8 میز کانتر نصب کرده است که این عدد را میتواند به 5 میز کانتر کاهش دهد . یعنی اگر این کار را بکند مشکل و آسیبی نمیبیند . اما این کار را انجام نمیدهد ، در نظر داشته باشید به طور متوسط هر میز کانتر به طور میانگین یک ورق نئوپان نیاز دارد تا ساخته شود پس از آن هزینه های اجرت نجار ، برقکار ، نقاش ، گرافیک کار و گلکار را محاسبه نمایید  ، زیرا میز کانتر در هر غرفه از اهمیت بالایی برخوردار است و به عبارتی در دید و پیشانی غرفه قرار دارد و باید زیبا ، خاص و مقاوم باشد . در کنار تمام این مسائل فردی که پشت میز کانتر می ایستد به دو صورت تامین میشود. حالت اول آن فرد کارمند همان شرکت است ، که اگر شرکت کننده از شهر های اطراف تهران به نمایشگاه آمده باشد هزینه های رفت و آمد ، هتل ، خورد و خوراک را به هزینه های ساخت میز نیز اضافه میشود. اما اگر فردی که پشت میز کانتر می ایستد از همان شرکت نباشد بنابراین از مجموعه هایی مانند مجموعه منتخب که در زمینه تامین نیروی انسانی نیز فعالیت دارند تامین شده است که باز هم حقوق پرسنل و خورد و خوراکش را به هزینه های قبلی اضافه نمایید . بنابراین متوجه شدیم میز اطلاعات بیش از حد برای غرفه مضر و هزینه های شرکت در نمایشگاه را به طور چشم گیری افزایش میدهد . پس در انتخاب تعداد میزهای اطلاعات مورد نیاز دقت نمایید.

 

غرفه سازی ارزان و اقتصادی

حذف کردن خرج های اضافه حذف هزینه های اضافی غرفه سازی

مورد آخر از این قسمت مربوط میشود به اجاره تجهیزات ارزان  قیمت و اقتصادی ، اگر بخواهم این مورد را هم به طور کامل به شما توضیح دهم باید به نمایشگرهای غرفه و قسمت های دکوراتیو غرفه اشاره کنم.

کاربرد یک نمایشگر ، نمایش تصویر ، ویدئو و صدا میباشد . در انتخاب نوع نمایشگر در نمایشگاه ها تقریبا قدرت انتخاب بالایی داریم . به طور مثال ال سی دی ، اسمارت ال ای دی و ال ای دی های لمسی همچنین ویدئو وال و تلوزیون های شهری. تمام این نمایشگرها وظیفه نمایش تیزرها و تصاویر مجموعه شما را دارند اما در عوض قیمت های متفاوتی هم دارند. زمانی که تمام موارد مذکور یک کاربرد را برایمان فراهم میکند بنابراین بدیهیست محصولی که اقتصادیست را در غرفه نصب نماییم ، نه گرانترین و به روزترین را. یک غرفه نمایشگاه نشان دهنده شخصیت و ابهت یک برند است و نباید از آن ساده گذشت اما در هر کاری افراط و تفریط همیشه کار را خراب کرده است . افراط در نصب اکسسوری های دکوراتیو گرانقیمت چیزی به ارزش سازمان و خدمات اضافه نمیکند و یا افراط در گل آرایی و استفاده از گرین وال ها مجموعه را به برترین غرفه نمایشگاه تبدیل نمیکند بلکه تنها هزینه ها را بالا میبرد و بدون این هزینه ها هم میتوانیم در نمایشگاه شرکت نمایید.

در آخر به این نتیجه رسیدیم که با در نظر گرفتن نکات کوچک اما به شدت مهم میتوانیم غرفه سازی ارزان در نمایشگاه را تجربه کنیم . همچنین روی صحبتم با افراد کمال گراست ، در شرایط بحرانی و وضعیت سخت اقتصادی بهتر است دست از کمال گرایی کشیده و از داشته ها کمال استفاده را برد و نتیجه ای مطلوب حاصل کرد .

این مقاله در مورد غرفه سازی ارزان در نمایشگاه است .
امید است مفید واقع شده باشد.
دیدگاه‌ها 2

*
*

    رضا پاسخ

    بسیار کاربردی و مفید
    ممنون از انتشار محتوا

      hamid پاسخ

      مچکر و سپاسگزار